Бюрократиядан қолайлылыққа: цифрландырумемлекеттік қызметтерді қалай жақсартады

«Цифрлық технологиялар арқылы біз азаматтардыңкүнделікті өмірін барынша жеңілдетуге жәнебарлығына тең мүмкіндіктерге қол жеткізугениеттіміз. Ол үшін мемлекеттік басқарудыцифрландырудың сапалы жаңа форматына көшукерек. Оның мәні мемлекеттік саясаттың бастыбағыты адамға, оның қажеттіліктері мен мүдделеріне бағытталғандығында«, – ҚР ПрезидентіҚасым-Жомарт Тоқаев.

2024 жылы Қазақстан Мемлекет басшысыныңтапсырмасын іске асыруда айтарлықтай нәтижелергеқол жеткізді. Цифрлық трансформацияның нормативтікжәне әдіснамалық негіздері әзірленді, сараптамалықбаза қалыптастырылды және түрлі салалардаауқымды реформалар іске қосылды.

Цифрлық трансформацияның негізгі құралдарыныңбірі бизнес-процестерді қайта құру болды. 1200-ден астам мемлекеттік үдерістерді қайта қарау нәтижесінде23 мемлекеттік органда 468 бизнес-үдерісоңтайландырылды, бұл олардың орындалу мерзімінорта есеппен 45%-ке қысқартуға мүмкіндік берді.

Атап айтқанда, Ауыл шаруашылығы министрлігінде 98 процестің реинжинирингі қызмет көрсету мерзімінің55%-ке қысқаруына әкелді. Ішкі істер министрлігі мен Ұлттық экономика министрлігінде бұл көрсеткішсәйкесінше 55% және 85%-ды құрады.

Жылдың басты жетістігі мемлекеттік қызметтердіцифрландыру деңгейін арттыру болды. БҰҰ деректеріне сәйкес, Қазақстан онлайн-қызметтериндексі бойынша топ-10 елдің қатарына кіріп, цифрландыру деңгейі бойынша 193 мемлекеттің ішінде24-ші орынды иеленді.

Бүгінгі таңда халықтың 93%-тен астамы eGov порталы арқылы электрондық қызметтерге қол жеткізе алады. Мемлекеттік қызметтердің 90,8%-і смартфондарарқылы қолжетімді. Биометриялық сәйкестендіру мен QR-қолтаңбаларды енгізу электрондық қызметтердіалу процесін жеңілдеттібір жыл ішіндеқазақстандықтар QR-кодтар арқылы 23 миллионнанастам құжатқа қол қойды

Қазақстандағы цифрлық трансформация мемлекеттікқызметтерді неғұрлым қолайлы, қолжетімді және тиімдіетуге бағытталған.

Қазақстандықтар үшін нақты пайдасын көрсеткенбірнеше цифрлық шешімдерге тоқталғымыз келеді.

Азаматтардың өмірін жақсартқан цифрлықшешімдердің мысалдары:

Сандық әскери билет қағаз құжаттарын толығыменауыстырды.

Балабақшаларға онлайн тіркелу ваучерлікқаржыландыру жүйесінің арқасында процесті ашықетті.

• «Еуропалық хаттаманы» енгізу сақтандыру төлемдеріналу мерзімін 40 күннен 5 күнге дейін қысқартып, полицияның қатысуынсыз ЖКА ресімдеуге мүмкіндікберді.

Атқарушылық іс жүргізуді автоматтандыруазаматтарға қаржылық жүктемені азайта отырып, жекесот орындаушыларының қатысуын болдырмады.

Цифрландыру балабақшаларға, мектептерге, жоғарыоқу орындары мен жатақханаларға түсуді жеңілдетті, сондай-ақ денсаулық сақтау, әлеуметтік қорғау жәнетіркеу қызметтеріндегі процестерді оңтайландырды.

2025 жылы 44 мемлекеттік қызметтің мерзімінқысқарту, 20 мемлекеттік қызметті проактивтіформатқа ауыстыру, сондай-ақ 35 мемлекеттікқызметті трансформациялау жоспарланған.

Цифрлық трансформацияның нәтижелері бүгіндемиллиондаған қазақстандықтар үшін айқын. Әрбіржоба мемлекеттік қызметтердің ыңғайлылығын, ашықтығын және қолжетімділігін арттыруғабағытталған. Цифрландыру деңгейін арттыру білімберуге, денсаулық сақтауға және әлеуметтікқызметтерге қолжетімділікті жақсартады, олардыыңғайлы және әділ етеді. Қазір көптеген мемлекеттікқызмет онлайн-форматта, кезексіз және қосымшабюрократиялық рәсімдерсіз қолжетімді.